حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان اسرائیلی در تل آویو + فیلم فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌ای بین‌المللی با هدف افشای جنایات رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و نباید به کنگره دعوت شود حمله رژیم صهیونیستی به بعلبک لبنان یکی از رهبران حماس: ما به دنبال توافق کامل هستیم وکیل ترامپ: حکم دادگاه، شرکت دونالد ترامپ در انتخابات را متوقف نخواهد کرد منابع انگلیسی از وقوع حادثه در دریای سرخ خبر دادند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) حمله حزب الله لبنان به مقر توپخانه رژیم صهیونیستی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سازمان ملل: غزه به ویرانه تبدیل شده است تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در برابر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی باقری: پیوندهای قلبی بین ملت‌های ایران و بوسنی وهرزگوین انکارناپذیر است روسیه: ۱۵۰ اسیر اوکراینی و روسی مبادله شدند رسانه صهیونیستی: تل‌آویو توقف جنگ در مرحله دوم توافق را پذیرفته است معترضان خیابان‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی را بستند یمن: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند پیام تسلیت السیسی به مخبر شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه سوناک: پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر خوشی است
سرخط خبرها

شمار کشته‌شدگان بمب‌گذاری در جمهوری کنگو به ۳۵ نفر افزایش یافت

  • کد خبر: ۲۲۷۳۴۳
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
شمار کشته‌شدگان بمب‌گذاری در جمهوری کنگو به ۳۵ نفر افزایش یافت
تعداد کشته شدگان بمب‌گذاری در ۲ اردوگاه پناهجویان در جمهوری کنگو به ۳۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، «اریک بوانپووا» یکی از مقامات شهر گوما واقع در جمهوری کنگو در سخنانی اعلام کرد: تعداد کشته شدگان در حمله انتحاری (بمب‌گذاری) در ۲ اردوگاه پناهجویان -در ۸ ماه می- به ۳۵ نفر افزایش یافت.

بر اساس اعلام این رسانه، در میان کشته شدگان حادثه مذکور زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند.

این در حالیست که تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

مقامات محلی می‌گویند که گروه‌های شورشی ممکن است پشت سازماندهی این جنایت خونین باشند.

در ماه‌های اخیر، اعضای جنبش ۲۳ مارس (M۲۳) کنترل بسیاری از روستاها و شهرک‌ها را در شرق جمهوری کنگو به دست گرفته اند.

هزاران غیرنظامی به دلیل حملاتی که از نوامبر ۲۰۲۱ افزایش یافته است، خانه‌های خود را در منطقه ترک کرده اند. این حملات به بحران در روابط بین جمهوری کنگو و رواندا منجر شد.

جمهوری دموکراتیک کنگو رواندا را به تلاش برای اشغال سرزمین‌های غنی از مواد معدنی مانند طلا و کبالت برای منافع خود و همچنین حمایت از شورشیان M۲۳ متهم می کند. مقامات رواندا این اتهامات را رد می‌کنند.

گفتنی است که مقامات سازمان ملل چندی پیش گزارش دادند که در پی ‌انفجار ۲ بمب که ۲ اردوگاه آوارگان در شرق جمهوری کنگو را هدف قرار داد، چندین نفر کشته شدند. حادثه در اردوگاه‌های لاک ورت و موگونگا نزدیک شهر گوما، مرکز استان کیوو شمالی رخ داده بود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->